Δοκιμάζουμε το Volvo XC40 με τον 1.5Τ κινητήρα βενζίνης και αυτόματο κιβώτιο

Δοκιμάζουμε το Volvo XC40 με τον 1.5Τ κινητήρα βενζίνης και αυτόματο κιβώτιο

Δοκιμάζουμε το Volvo XC40 με τον 1.5Τ κινητήρα βενζίνης και αυτόματο κιβώτιο


Είναι η αναλογία από τα σωστά συστατικά που κάνει το μικρό XC ένα μεγάλο ατού στην παλέτα της Volvo.

  •  ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ

H κομψότητα με την οποία περιέβαλε το μικρό της SUV η σουηδική εταιρία το έχει κάνει ιδιαίτερα αγαπητό στην κατηγορία των premium αυτοκινήτων ελευθέρου χρόνου. Οι πωλήσεις το λένε, οι κάτοχοι του το λένε, o τίτλος του Ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου της Χρονιάς για το 2018 το λέει κι εμείς το λέμε ότι το XC40 είναι ένα αυτοκίνητο που κατάφερε να συνδυάσει ικανότητες, πρακτικότητα, ευελιξία κι αυτήν την αύρα της πολυτελούς διαφορετικότητας σε ένα μοντέλο που με την ίδια ευκολία που σε πηγαίνει ταξίδι σε εξωθεί να το λασπώσεις μιας και τα 211 mm απόστασης του πατώματος από το έδαφος είναι τιμή ενός καθαρόαιμου off-road οχήματος.

Στο μήκους 4,425 μέτρων αμάξωμα, χτισμένο στην πλατφόρμα Compact Modular Architecture (CMA), έχει χωρέσει ένα μεταξόνιο στα 2,7 μέτρα. Το σαλόνι είναι θαυμάσιο σε αισθητική, σίγουρα Volvo αν και έχουν γίνει κάποιες απλοποιήσεις σε υλικά και μοτίβα, προκειμένου να διατηρείται το μοντέλο βασικό και προσιτό. Δεν υπάρχουν σπουδαίες ενστάσεις σε αυτό. Υπάρχει ηλεκτρικό χειρόφρενο, αλλά όχι paddles στο τιμόνι για αλλαγές ταχυτήτων με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, υπάρχει και η κεντρική οθόνη αφής για τη διαχείριση των συστημάτων με μια κάποια δυσχέρεια σε εργονομικά ζητήματα, όπως μια κάποια δυσχέρεια υπάρχει και στην ορατότητα προς τα πίσω.

 

 

Με καλούς χώρους για τους εμπρός επιβάτες και τα μικρά ή μεγάλα αντικείμενά τους αλλά οριακά επαρκείς για τους πίσω, ενώ και με τις πίσω θύρες (λόγω σχεδίασης και διαστάσεων) να είναι μικρές για μεγάλους σωματότυπους έχουμε μια μικρή ένσταση εδώ. Ο χώρος αποσκευών από την άλλη δεδομένων των διαστάσεων του αυτοκινήτου λογίζεται στα 460 λίτρα εξαιρετικά ανταγωνιστικός.

H συγκεκριμένη έκδοση Τ3 αποτελεί τη βάση σε επίπεδο χαρακτηριστικών, με έναν αλουμινένιο, τρικύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης 1.477 cc απόδοσης 163 ίππων, με ροπή 265 Nm και συνάμα, με την ύπαρξη του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων, την αφορμή να ξεπεράσεις την απλότητα ενός μηχανικού κιβωτίου με την ευκολία και την… αρχοντιά που παρέχει το εν λόγω σύνολο.

Στο δρόμο, το XC40 T3 είναι πολύ ήσυχο, (αρκεί να μην πιεστεί αδικαιολογήτως ο κινητήρας) στιβαρό και άνετο κι ας είναι χτισμένο στην παραλλαγή Dynamic του πλαισίου. Πολλή δουλειά προς την άνεση επιτελούν και τα ελαστικά 235/55-R18 Michelin Primacy 4, τα οποία βοηθούν το αυτοκίνητο να κρατά υψηλό ρυθμό αν του ζητηθεί και μαζί χαμηλό επίπεδο θορύβου. Εδώ βέβαια, λόγω συνολικής ρύθμισης και κιβωτίου τα πράγματα είναι, αν το θελήσουμε, απλά σβέλτα και όχι εμποτισμένα στην αδρεναλίνη. Υπάρχει επίσης Drive mode με επιλογή προγράμματος οδήγησης (Comfort, Dynamic, Eco, Individual, Οff-road) με τον ανάλογο προσανατολισμό. Σε κάθε περίπτωση είδαμε μέση κατανάλωση 8,8 l/100km.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

VOLVO XC40 1.5T 163PS AT8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ8

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ7

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ8

ΑΣΦΑΛΕΙΑ9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ7

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ9

VALUE FOR MONEY8

ΣΥΝΟΛΟ81

 

Ένας ακόμη πυλώνας στον οποίο επιτυχώς χτίζει η εταιρεία το όνομά της εδώ και δεκαετίες είναι αυτός της ασφάλειας. Έτσι, εκτός όσων υπάρχουν «και στους άλλους» εδώ έχουμε στάνταρ Lane Keeping Aid (Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας), SIPS (Σύστημα προστασίας από πλευρικές συγκρούσεις στα εμπρός καθίσματα), WHIPS (Σύστημα προστασίας αυχένα και πλάτης στα εμπρός καθίσματα), Σύστημα υποβοήθησης αποφυγής εμπρόσθιας σύγκρουσης, RSI (Αναγνώριση Οδικής Σήμανσης), EBL (Φώτα προειδοποίησης απότομου φρεναρίσματος) και Ρυθμιζόμενος περιοριστής ταχύτητας.

Με δεδομένη την αξία, το προστιθέμενο κύρος ενός αυτοκινήτου που νιώθει άνετα την πολυτέλειά του και δεν κραυγάζει γι αυτήν η τιμή των 34.456 είναι πολύ λογική και θέτει το XC40 στο top 3 των premium επιλογών της κατηγορίας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ VOLVO XC40 1.5T 163PS AT8 2020   TIMH €34.456   ΤΕΛΗ €275,65

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 1.477, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Αμόλυβδη Βενζίνη

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 120(163)/5.500  ΡΟΠΗ Nm/rpm 265/2.500

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,6 sec, τελική 200 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 7,9 L/100km, 149 g/km

VOLVO XC40 1.5T 163PS AT8 2020

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΥΛΙΣΗΣ, ΧΑΡΑΚΤΗΡΑΣ, ΣΥΝΔΥΑΣΜΟΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ-ΚΙΒΩΤΙΟΥ, ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

ΚΑΤΑ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ, ΗΧΟΣ ΣΤΟ ΡΕΛΑΝΤΙ, ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ

Πηγή:caranddriver.gr