Συγκριτική δοκιμή: Η BMW X1 16d απέναντι στο Peugeot 2008 1.5 BlueHDi

Συγκριτική δοκιμή: Η BMW X1 16d απέναντι στο Peugeot 2008 1.5 BlueHDi

Η υπερβατική φύση του νέου Peugeot 2008 το φέρνει αντιμέτωπο με τα «βαριά» χαρτιά της κατηγορίας του, τοποθετώντας μία άνω τελεία στο θεωρητικό ασυμβίβαστο μιας comme il faut γαλλικής κατασκευής με το βαυαρικό κατεστημένο.

  •  KEIMENO: ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΔΑΝΑΛΗΣ, ΦΩΤ.: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ.

 

Τι κοινό μπορεί να έχει η ανατρεπτική συνταγή ενός φιλόδοξου γαλλικού crossover με ένα προβλέψιμο SUV το οποίο γαλουχήθηκε με την premium αυταρέσκεια και την πομπώδη ρητορική της γερμανικής υπεροχής; Θεωρητικά κανένα, πρακτικά περισσότερα απ’ όσα θα μπορούσε κανείς να φανταστεί, γεγονός που καθιστά τη σύγκρισή τους αναπόφευκτη, αν όχι επιτακτική.

Μιλάμε, άλλωστε, για την κατηγορία που άλλαξε μια για πάντα τον χάρτη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας και τις καταναλωτικές συνήθειες ενός κοινού που διέκρινε πίσω από την ιδιάζουσα αρχιτεκτονική των νεόκοπων οχημάτων ελευθέρου χρόνου μια επίπλαστη ελευθερία κινήσεων και επιλογών.

 

Upscaling

Στον δρόμο για την κατάκτηση μιας ακόμα κορυφής, το νέο Peugeot 2008 συναντά την BMW X1, παραθέτοντας σε εκείνους που ίσως να μην έμπαιναν στον κόπο να το συμπεριλάβουν στην ίδια wish list με τη βαυαρική κατασκευή, τα 4,3 μέτρα του σμιλεμένου μετάλλου και τους όποιος σχεδιαστικούς νεωτερισμούς καθιστούν την παρουσία του ξεχωριστή.

 

 

Το γεμάτο έκπληξη και δίψα για πληροφορία βλέμμα των απλών παρατηρητών ίσως είναι η καλύτερη επιβράβευση για μια πρόταση που επιχειρεί να σπάσει τα σχεδιαστικά στεγανά της κατηγορίας του και να σταθεί αντάξιο των υψηλών προσδοκιών που δημιούργησαν οι Γάλλοι με τα μεγαλύτερα σε διαστάσεις Peugeot 3008 και 5008.

Το ρίσκο με τους φωτεινούς «χαυλιόδοντες» στον ρόλο των φωτιστικών σωμάτων ημέρας τούς βγήκε, οι πτυχώσεις στις δύο πλευρές του αμαξώματος χαρίζουν μια τρισδιάστατη οπτική, χαρίζοντας την πολυτέλεια στo πίσω τμήμα του 2008 να υπηρετήσει με μεγαλύτερη συνέπεια και προσήλωση τον εταιρικό σχεδιαστικό κώδικα της Peugeot.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

BMW X1 1.6d sDrive 116 PS STEPTRONIC

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ7

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ9

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ9

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ9

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ7

ΑΣΦΑΛΕΙΑ9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ9

VALUE FOR MONEY8

ΣΥΝΟΛΟ84

 

Η περίπτωση της BMW X1 είναι διαφορετική, μιας και η ανανέωσή της δεν κατάφερε να αλλάξει επί τη ουσίας τις σχεδιαστικές τις συνήθειες και να φρεσκάρει, ως όφειλε, το παρουσιαστικό της.

Έτσι, το γερμανικό SUV των 4,45 μέτρων δείχνει εγκλωβισμένο στο μεταξένιο κουκούλι που οι Βαυαροί δημιούργησαν για να εσωκλείσουν την premium αύρα τους, προτάσσοντας την εξοπλιστική υπερβολή της έκδοσης M Sportώστε να αναδείξει την αριστοκρατική του καταγωγή και τους καλοσχηματισμένους μυς του αμαξώματος για να ξεχωρίσει από το πλήθος των crossovers που το περιστοιχίζουν.

Αυτό δεν σημαίνει, βέβαια, ότι υπάρχει έστω και το παραμικρό ενδεχόμενο να αισθανθείς μειονεκτικά πίσω από το βολάν της λευκής BMW X1, ωστόσο, σε μια ευθεία αντιπαράθεση με το νέο Peugeot 2008, από τις σχεδιαστικές επιλογές των Γερμανών αναδύεται μια εσάνς πολυκαιρισμένης ναφθαλίνης.

 

 

Εκ των έσω

Η εικόνα δεν αλλάζει στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων, με τη γαλλική πρόταση να κάνει το βήμα παραπάνω σε επίπεδο σχεδιασμού, δίνοντας συνέχεια στην ούτως ή άλλως αντικομφορμιστική αρχιτεκτονική τού i-cockpit.

Ο τρισδιάστατος ψηφιακός πίνακας οργάνων κλέβει την παράσταση, επισκιάζοντας ακόμα και τη χορταστική σε διαστάσεις ψηφιακή οθόνη αφής που βρίσκεται τοποθετημένη στην κορυφής της κεντρικής κονσόλας.

Το μικρό σε διάμετρο τιμόνι απαιτεί συνήθεια και η αναζήτηση της ιδανικής θέσης οδήγησης μεγαλύτερη του αναμενομένου προσπάθεια, χωρίς να μπορεί να σου εγγυηθεί κανείς ότι δεν θα χρειαστεί να θυσιάσεις ορισμένες από τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων ώστε να διατηρήσεις την έδρα του καθίσματος στο επιθυμητό ύψος.

Ακόμα και έτσι, πάντως, είναι σχεδόν βέβαια ότι θα καταφέρεις να συγχωρήσεις τις όποιες εργονομικές ατασθαλίες των Γάλλων παρατηρώντας την πρόοδο που έχουν σημειώσει στους υπόλοιπους τομείς.

Ποιος θα περίμενε  λοιπόν  ότι ένα B-SUV θα διέθετε την ποιότητα του νέου Peugeot 2008 και θα μπορούσε να σταθεί απέναντι σε ανώτερες -φύση και θέση- κατασκευές. Το φινίρισμα των συνθετικών επιφανειών δεν αφήνει το περιθώριο κριτικής, κάτι που δεν ισχύει για τους τριγμούς που ύστερα από 3.500 «δημοσιογραφικά» χιλιόμετρα έχουν αρχίσει να κάνουν αισθητή την ηχητική παρουσία τους.

Όχι ότι το χωροταξικό προβάδισμα της BMW X1 με τα επιπλέον 15 εκατοστά στο συνολικό μήκος (τα επτά εκατοστά προκύπτουν από το μεταξόνιο) και τα 505 λίτρα του χώρου αποσκευών δεν είναι σαφές, ωστόσο, θα μπορούσε να θεωρηθεί έως και ισχνό από εκείνους που επιμένουν ότι το Peugeot 2008 εξακολουθεί να ανήκει σε μια πολύ διαφορετική κατηγορία αυτοκινήτων.

 

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ (ΜΕ ΑΡΙΣΤΑ ΤΟ 10)

PEUGEOT 2008 1.5 BLUEHDi 130 PS EAT8

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ9

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ8

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ8

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ8

ΟΔΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗ8

ΑΝΕΣΗ/ΧΩΡΟΙ9

ΑΣΦΑΛΕΙΑ9

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ8

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ8

VALUE FOR MONEY8

ΣΥΝΟΛΟ83

 

Σε ό,τι αφορά στους χώρους, παρά τους περιορισμούς που θέτει η κατηγοριοποίηση του αυτοκινήτου στην γκάμα της Peugeot -υπάρχει βλέπετε και το 3008-, σπανίως θα νιώσεις άβολα στο εσωτερικό του ή ότι τα 434 λίτρα του χώρου αποσκευών δεν επαρκούν για τα συνήθη οικογενειακά βάρη.

Παρατηρώντας τον αναλογικό πίνακα οργάνων πίσω από το τριάκτινο τιμόνι με τη χορταστική σε πάχος στεφάνη και τις λοιπές -σχεδιαστικές και μη επιλογές- θαρρείς ότι οι Γερμανοί αδικούν τον εαυτό τους.

Η εξοπλιστική γενναιοδωρία της έκδοσης M Sport «σκεπάζει» ως έναν βαθμό τη συντηρητική τους προσέγγιση και τα χρόνια που βαραίνουν την πλάτη ενός αυτοκινήτου που πέρασε για πρώτη φορά στη γραμμή παραγωγής το 2015, υπερθεματίζοντας την κορυφαία ποιότητα κατασκευής και την εκλεπτυσμένη πολυτέλεια που ούτως ή άλλως το διακρίνουν.

Αφ υψηλού

Αν το ζητούμενο από ένα… μεικτής χρήσης τετράτροχο  είναι η μέγιστη δυνατή ανταποδοτικότητα, όπως αυτή μπορεί να την αντιληφθεί κάποιος που αρέσκεται να παρακολουθεί από κοντά τα δρώμενα της ασφάλτου, τότε η BMW X1 είναι η εκείνη που διαθέτει τις απαντήσεις.

Ο τρικύλινδρος πετρελαιοκινητήρας των 1.496 cc και των 116 PS αποτελεί το μικρότερο σε ισχύ σύνολο που προσφέρεται στη σημερινή γκάμα της, αυτό όμως δεν θα πρέπει να σας πτοεί, πόσο μάλλον όταν τις προδιαγραφές του αυτοκινήτου συμπληρώνει το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Με το εξοπλιστικό πακέτο Μ Sport να τονίζει ποικιλοτρόπως τα δυναμικά χαρακτηριστικά της, η BMW X1 δεν έχει αντίπαλο στο ελληνικό επαρχιακό δίκτυο, αδιαφορώντας επιδεικτικά για τις όποιες αντενδείξεις που συνοδεύουν την αυξημένη απόσταση από το έδαφος και την εμπροσθιοκίνητη αρχιτεκτονική.

Το επτατάχυτο DCT των Γερμανών έχει τον τρόπο να παίρνει το καλύτερο από το τρικύλιδρο σύνολο του 1,5 λίτρου, κλείνοντας μάλιστα στο μέτρο του εφικτού την απόσταση στις επιδόσεις που χωρίζει τη  X1 sDrive 16d από το ισχυρότερο και ταχύτερο Peugeot 2008 1.5 BlueHDi των 131 PS.

Η μέτρια επίδοση του συστήματος πέδησης αποτελεί το μοναδικό μελανό σημείο στη συμπεριφορά του γερμανικού SUV στην άσφαλτο, μιας και η κάπως ξερή αντίδραση των αναρτήσεων θα μπορούσε -ελέω M Sport Package- να θεωρηθεί έως και αναμενόμενη.

Το Peugeot 2008 δεν μετατρέπει σε αυτοσκοπό τον ενθουσιασμό του χειριστή του, κερδίζοντας σε άνεση αλλά χάνοντας σε δυναμική.

Οι κλίσεις του αμαξώματος είναι και σε αυτή  την περίπτωση περιορισμένες, μόνο που οι πληροφορίες  τις οποίες μεταφέρει το σύστημα διεύθυνσης στα χέρια σου δεν διαθέτουν την ποιότητα ή τον όγκο που θα σου επιτρέψει να κτίσεις από νωρίς μια σχέση εμπιστοσύνης με τους μπροστινούς-κινητήριους τροχούς του γαλλικού crossover.

 

 

Από την άλλη, οι 131 PS και τα 250 Nm ροπής είναι πάντα εκεί για καλύψουν τα όποια κενά και να κάμψουν τη διστακτικότητα που παρουσιάζει υπό συγκεκριμένες συνθήκες το αξιοπρεπέστατο, κατά τ’ άλλα, αυτόματο κιβώτιο των οκτώ σχέσεων.

Οι συνολικά καλύτερες επιδόσεις δικαιολογούν αν μη τι άλλο τη μεγαλύτερη -σε σχέση πάντα με την BMW X1 των 116 PS- κατανάλωση καυσίμου, η οποία κινείται στην περιοχή των 6,0 l/100 km και σχετίζεται προφανώς με τις συνήθειες και τις απαιτήσεις που θα εγείρει ο καθείς από το τετρακύλινδρο σύνολο των 1.499 cc.

 

 

Με φρένα από σεμινάριο, το Peugeot 2008 επιβεβαιώνει ότι δεν έχει να φοβηθεί τίποτα, ακόμα και στην περίπτωση που κληθεί να σταθεί απέναντι στα ακλόνητα φαβορί μιας κατηγορίας το μέγεθος και η βιοποικιλότητα της οποίας καθιστούν τα όριά της δυσδιάκριτα.

Ουδείς θα μπορούσε να ισχυριστεί ότι νέο Peugeot 2008 είναι εκείνο το αυτοκίνητο που θα αναγκάσει τους Βαυαρούς σε μια άτακτη υποχώρηση και την BMW X1 σε μια ατιμωτική ήττα. Το γερμανικό SUV παραμένει μία από τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας του, έστω κι αν η απόσταση που τη χωρίζει από έναν φιλόδοξο ανταγωνιστή, όπως το Peugeot 2008, δεν είναι πλέον χαοτική.   

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ BMW X1 1.6d sDrive 116 PS STEPTRONIC 2021   TIMH €34.791   ΤΕΛΗ €82,56

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, Turbo, 3 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 85 (116)/4.000  ΡΟΠΗ Nm/rpm 270/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 7 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 11,5 sec, τελική 190 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,9 L/100km, 128 g/km

BMW X1 1.6d sDrive 116 PS STEPTRONIC 2021

ΥΠΕΡ ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ, ΟΔΗΓΟΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ, ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ.

ΚΑΤΑ ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΤΙΜΗ, ΑΝΕΣΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΜΟΝΤΕΛΟ PEUGEOT 2008 1.5 BLUEHDi 130 PS EAT8 2021   TIMH €31.100   ΤΕΛΗ €80

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΚΙΝΗΤΗΡΑΣ, Turbo, 4 Κύλινδρος, Σε σειρά  ΚΑΥΣΙΜΟ Πετρέλαιο

ΙΣΧΥΣ kW(PS)/rpm 96 (131)/3.750  ΡΟΠΗ Nm/rpm 300/1.750

ΜΕΤΑΔΟΣΗ Αυτόματο, 8 σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ 0-100 σε 9,3 sec, τελική 195 km/h

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ/CO2 4,8 L/100km, 125 g/km

PEUGEOT 2008 1.5 BLUEHDi 130 PS EAT8 2021

ΥΠΕΡ ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ, ΑΠΟΔΟΣΗ ΦΡΕΝΩΝ.

ΚΑΤΑ ΕΡΓΟΝΟΜΙΑ, ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΙΒΩΤΙΟΥ, TIMH.

Πηγή:caranddriver.gr