Ξέρεις να χρησιμοποιείς το κιτ επισκευής ελαστικού;

Ξέρεις να χρησιμοποιείς το κιτ επισκευής ελαστικού;

Φσσσσσσσίτ και «καθάρισες»:Το κιτ επισκευής ελαστικού εφευρέθηκε για να μην «τρώει» η ρεζέρβα ανάγκης, χώρο από το πορτ μπαγκάζ και για να συμβάλλει στη μείωση του βάρους του οχήματος. Υποτίθεται ότι με αυτό ξεμπερδεύεις. Ξέρεις όμως να το χρησιμοποιείς;

 


Ποια είναι τα 5 βήματα που πρέπει να ακολουθήσεις για να φουσκώσεις το λάστιχο με κιτ επισκευής; Πάμε να δούμε:

Παρκάρεις-φουσκώνεις. Μην ψάχνεις γρύλλο και σταυρό
Mόλις διαπιστώσουμε την απώλεια αέρα σε κάποιο ελαστικό (δια της… εμπειρίας ή πλέον μέσω της ειδικής ένδειξης στο στάνταρ σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών που έχουν όλα τα καινούργια αυτοκίνητα) σταματάμε το αυτοκίνητο με ασφάλεια και μακριά από την κίνηση αν είναι δυνατόν. Τραβάμε χειρόφρενο στα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ στα αυτόματα επιλέγουμε τη θέση «P». Έτσι αποφεύγουμε την τυχαία κύλιση του αυτοκινήτου, που μπορεί να δημιουργήσει κινδύνους και έξτρα προβλήματα. Φορώντας γιλέκο υψηλής ορατότητας, τοποθετούμε το τρίγωνο ασφαλείας στην προβλεπόμενη απόσταση (όχι 2-3 μέτρα πριν το σταματημένο μας αυτοκίνητο) και ανάβουμε τα φώτα κινδύνου (alarm). Το κιτ επισκευής βρίσκεται συνήθως τοποθετημένο στο χώρο αποσκευών κάτω από το δάπεδο, εκεί που θα ήταν και μια κανονική ρεζέρβα ή μια ρεζέρβα ανάγκης. Σε κάποια μοντέλα το συναντάμε τοποθετημένο και στα πλευρικά τοιχώματα του χώρου αποσκευών.

 

2 ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ »

H βαλβίδα αέρα πρέπει να βρίσκεται στο πάνω μισό μέρος του ελαστικού και η τρύπα όσο πιο ψηλά γίνεται, αν είναι δυνατόν.

Εντοπίζουμε την τρύπα με προσεκτική παρατήρηση γύρω-γύρω στο ελαστικό. Αν είναι μικρότερη από 5-6 χλστ. σε διάμετρο, το κιτ επισκευής θα μπορέσει να κάνει δουλειά. Αν η τρύπα είναι μεγαλύτερη, αν έχει σκιστεί το ελαστικό ή αν έχει πάθει ζημιά η ζάντα, το κιτ επισκευής δε θα μπορέσει να βοηθήσει και θα πρέπει να κληθεί οδική βοήθεια. Μετακινούμε το αυτοκίνητο προσεκτικά έτσι ώστε η βαλβίδα αέρα να βρίσκεται στο πάνω μισό μέρος του ελαστικού. Με αυτόν τον τρόπο είναι δυνατή η σταθεροποίηση της φιάλης με το υγρό σφράγισης που θα χρησιμοποιηθεί. Παράλληλα φροντίζουμε ώστε η τρύπα να είναι όσο πιο ψηλά γίνεται στο πάνω μισό του ελαστικού. Εάν στο ελαστικό έχει μπει κάποιο καρφί ή μια βίδα ΔΕΝ το αφαιρούμε.

 

Αφαιρούμε το καπάκι της βαλβίδας του ελαστικού και βιδώνουμε σφιχτά τη φιάλη με το ειδικό σφραγιστικό υγρό την οποία έχουμε κουνήσει αρκετά και ελέγξει σχετικά με την ημερομηνία λήξης,

Κουμπώνει και φουσκώνει

Το κιτ περιλαμβάνει έναν ηλεκτρικό συμπιεστή αέρα για να ξαναφουσκώσει το ελαστικό, μια φιάλη με το ειδικό σφραγιστικό υγρό και αυτοκόλλητα προειδοποίησης. Πριν από οποιαδήποτε ενέργεια βάζουμε σε εμφανές σημείο το προειδοποιητικό αυτοκόλλητο για την υπενθύμιση αλλαγής του ελαστικού, αλλά και τον περιορισμό στο όριο ταχύτητα του αυτοκινήτου (80 χλμ/ώρα). Φορώντας ειδικά προστατευτικά γάντια, αφαιρούμε το καπάκι της βαλβίδας του ελαστικού και βιδώνουμε σφιχτά τη φιάλη με το ειδικό σφραγιστικό υγρό την οποία έχουμε κουνήσει αρκετά και ελέγξει σχετικά με την ημερομηνία λήξης. Μετά αφαιρούμε το καπάκι που υπάρχει στην αντίθετη μεριά της φιάλης. Εκεί θα βιδώσουμε το λάστιχο που βγάζει αέρα από τον συμπιεστή και σφίγγουμε γερά. Ο συμπιεστής έχει καλώδιο και παίρνει ρεύμα από βοηθητική πρίζα ή τον αναπτήρα του αυτοκινήτου. 

 

Αν μέσα σε 10 λεπτά, το ελαστικό δεν φουσκώνει ή αν δε φτάσει κοντά στο βέλτιστο επίπεδο που αναφέρεται στο manual του αυτοκινήτου, τότε θα χρειαστεί να καλέσουμε οδική βοήθεια.

Σε 10 λεπτά

Βάζουμε μπροστά τον κινητήρα (προσοχή στα μοντέλα με χειροκίνητο κιβώτιο να μην έχει ξεχαστεί η πρώτη στο κιβώτιο) και θέτουμε σε λειτουργία το συμπιεστή. Ο αέρας μαζί με το ειδικό υγρό εισέρχονται στο ελαστικό, το οποίο σε λιγότερο από 10 λεπτά θα πρέπει να έχει φουσκώσει σε ένα αποδεκτό επίπεδο. Μετά σβήνουμε τον συμπιεστή και πατώντας το ειδικό κουμπί που συνήθως διαθέτει ελέγχουμε την πίεση του ελαστικού. Αν το ελαστικό δεν φουσκώνει ή αν δε φτάσει κοντά στο βέλτιστο επίπεδο που αναφέρεται στο manual του αυτοκινήτου, τότε θα χρειαστεί να καλέσουμε οδική βοήθεια. 

 

Η επιδιόρθωση με το κιτ επισκευής είναι μια εντελώς προσωρινή λύση που θα επιτρέψει να φτάσουμε σε κάποιο βουλκανιζατέρ.

Με 80 χλμ./ώρα & προσοχή μέχρι το βουλκανιζατέρ

 

Αν η πίεση είναι σωστή, αφαιρούμε τη φιάλη από τη βαλβίδα (είναι φυσιολογικό να τρέξει λίγο επισφραγιστικό υγρό) και τοποθετούμε ξανά το καπάκι της τελευταίας. Τοποθετούμε το άδειο μπουκάλι με το ειδικό υγρό σε σακούλα για να το πετάξουμε αργότερα με ασφάλεια. Μετά οδηγούμε με προσοχή και χαμηλή ταχύτητα για περίπου 5 χλμ. καθώς ο αέρας μαζί με το σφραγιστικό υλικό διαχέονται γύρω και πάνω από την περιοχή της τρύπας. Μετά σταματάμε και ελέγχουμε ξανά το ελαστικό. Αν φαίνεται να έχει πρόβλημα πρέπει να κληθεί οδική βοήθεια. Αν παραμένει φουσκωμένο και είναι εντάξει, τοποθετούμε ξανά το κιτ και συνεχίζουμε να φουσκώνουμε μέχρι την επιθυμητή πίεση. Τώρα μπορούμε να μετακινήσουμε με ασφάλεια το αυτοκίνητο, αλλά με ταχύτητα μέχρι 80 χλμ./ώρα. Επιταχύνουμε, στρίβουμε και φρενάρουμε πολύ απαλά και μέχρι το κοντινότερο συνεργείο ή βουλκανιζατέρ καθώς η επιδιόρθωση με το κιτ επισκευής είναι μια εντελώς προσωρινή λύση που θα επιτρέψει να φτάσουμε σε κάποιο βουλκανιζατέρ. Εκεί ο μηχανικός θα πρέπει να καθαρίσει καλά τη ζάντα και το ελαστικό από τον αφρό ώστε να μη μείνουν υπολείμματα (με τον καιρό θα γίνουν μια μπάλα μέσα στο ελαστικό και θα χαλάει την ζυγοστάθμιση του τροχού). Δεν ξεχνάμε να αγοράσουμε νέα φιάλη με ειδικό υγρό επισφράγισης.

 

Πηγή: https://www.autotriti.gr/